. . . Ако композицията беше изучена и от петролози, а не само от историци и археолози, това което ще ви покажа сега, щеше да е известно отдавна. Защото Петрологията е наука, различна от археологията. При нея няма може би. Камъкът е свидетел на времето. |
Като начало искам да кажа, че мястото, наречено Мадарски конник, напълно заслужава да бъде Символ на България. . . .Защото неговата история започва много по-назад в хилядолетията. Това място е почитано още от времето на древните, предшествали траките. И за тях, и за траките, и за българите местността е била свещена. Тази история все още съществува върху скалите. Нужно е само да погледнеш и камъка, а не само конника. |
Тъй като съм човек, който е свикнал не само да задава въпроси, а и да търси отговорите им, се заех да разбера какво провокира това чувство в мен. Намерих отговора - версията за Мадарския конник, която се изучава и господства, не отговаря на истината. Показва се и се коментира единствено пространството около конника. В действителност композицията е огромна - няколко пъти надвишава това пространство. Сега ще ви покажа за какво свидетелства самата скала, а вие си решете каква е истината. . . . Повърхностите и на най-твърдите скали с времето се "износват" - атмосферата, водата, ледът - всички те бавно и постепеннно отнемат повърхностния слой на скалите. Ръбовете се заоблят, повърхността eрозира. Това носи общото име изветряне. В разглеждания случай това означава, че всичко от композицията, което е създадено по едно и също време, има едно и също изветряне. Всичко, което е преправяно или добавяно по-късно във времето, има по-остри ръбове и повърхността, образуваща дадения елемент е по-гладка от тази на по-старите. |
Сега остава да се предположи кога са правени тези промени.
Най-вероятно това е станало по времето на Тервел. Неговият надпис е най-стария в поредицата надписи около конника на български владетели и се намира на най-централна позиция - пред конника.Да обобщя отново промените:
1. Направа или разширяване на съществуващи отвори за поставяне на греди за площадка при работа. 2. Промяна на композицията до ловна сцена. - премахване крилата на лъва и поради това - преоформяне на предния десен крак на коня и копитото на задния ляв, - издълбаване на копие на това място, пронизващо лъва (едно време е бил жив, затова опашката му е нагоре ; ) ) - добавяне на куче - типично за ловна сцена 3. Премахване на рамката на портала, пред който е конника. 4. На нейното място е направен първия надпис - на Тервел. Изветрянето на вдълбаните букви съответства на променените елементи, изброени до тук. Всичко тук изброено има еднакво остри ръбове и е с еднакво eрозирала повърхност. |
Винаги се приема, че човекът седи на коня. Но нека погледнем истината без предубеждение. Реално върху седлото няма човек. Мозъкът ни ги "сглобява" в едно. ( За особеностите на зрението и мозъка ни съм писал тук: http://fenix.styleglassbg.com/zrenie.html ) |
Съпоставяйки двете снимки е очевадно, че конникът от Мадара се вижда над коня от средата на торса нагоре. Също така, тялото му е завъртяно почти пеперпендикулярно на коня. Такава позиция е възможна единствено при слизане от коня или възсядането му. А върху коня има изобразено единствено седло. Без човек върху него. |
Нарочно давам отделно коня и конника. Така мозъкът не ни играе номера. |
На снимки от миналия век се виждат още подробности |
Това, което виждам и мога да назова е предна част на лъв с крила (1 червена елипса). Фигурата (2 червена елипса), която е под дебелата рамка е кръг, със символ в себе си, който обаче не мога да определя. И трета фигура (3 жълта елипса), която е повтаряща се - има я и над този лъв, и в десния край на цялостното пространство (следващата снимка). Полукръг с радиални лъчи, с удебеления в краищата им. Съществуват и множество фигури, които са около основното пространство - по скалата наоколо. Много търсих из нета за символи, подобни на тях. Събрани на едно място дори два от тях така и не успях да намеря. |
Давам увеличени най-важните според мен неща, които са от горните две снимки. |
Следващата снимка е най-качествената стара такава, но включва единствено пространството около конника. На нея се вижда нещо подобно на верига (зелено заграждане), с която лъва е вързан. Някакви следи на това място съществуват и на други снимки, но са много трудно забележими. |
Преди хиляди години... ... Когато хората на Балканския полуостров още живеели спокойно и по света имало място за всички и всичко, на това място имало голяма общност. Мястото било прекрасно. Наблизо има малка река, а и от скалите извирала целогодишно вода. Под скалния венец имало няколко населени места. В съзвучие със своите знания, хората приели най-добрите, хармонични и енергийни места в околността за свещени. - Мястото, което сега ние наричаме "Голямата пещера". - Камъкът на силата, намиращ се наляво от днешния символ на България - Мадарския конник. - И самото място, на което се намира конника. Тогава естествено него го е нямало. Но какво привлякло вниманието на древните точно към тази скала измежду десетките други подобни? Там няма изявени енергийни полета. Тогава какво?... ... Ами - ето това: Нещо огромно и летящо. Дошло времето, в което водата заляла пространството. Не само това, а и на целия Балкански полуостров. Стотици години по нашите земи не е имало живот. От това време навсякъде у нас има само морски отлагания. С времето водата се оттеглила и тези земи отново били населени. От тези, които днес наричаме обобщено тракийски племена. Те станали наследници на древните по тези земи. Естествено, наследили и техните свещени места, тъй като траките били от малкото, сравнително добре запазили древното знание. С идването на водата едната страница на историята на това място е затворена. И да е имало още символи и изображения от първичното свещено място, то те са почти невъзвратимо заличени от хилядолетията. Идва ново време и нова страница в историята на мястото. Новите жители тук са траките. Те в огромната си част са конен народ и навсякъде, където са били, оставят своя "подпис" - изображения с участието на коне и конници. Оставят го навсякъде - на глинени плочки, на каменни такива, на съдове, на скали. Това станало и тук. Те оставили на това свещено място своя подпис - изображението на конник. А ето и композицията, която са изобразили на скалата: - Конят не тича, а ходи. Конникът е достигнал до място, до което е желал да стигне и го спира. Слиза от коня. Пред тях в обратна посока е крилат лъв - пазител на това място. Той е в спокойна, полулегнала поза. - Дава достъп на този човек до пазения от него портал. А ето и какво са казали с тази композиция. Ние достигнахме знания и умения, които ни позволяват да преминем през
Портала на Слънцето.
И чрез него, или по друга причина, знаещите и можещи траки "изчезнали" от историята.Дошла новата ера за светилището. ... Заселили се по тези земи българите. Те също като траките били конен народ. Оценили по достойнство коня и конника. Но на крилат лъв и древни символи не им било мястото там. Затова се наложила промяна. А каква била тя, вие вече знаете. ********************************************************
|
Светло розово-лилаво - най-старото свещено изображение - древни Тъмно синьо - над цялата най-стара част - траки Светло синьо - най-ново обработваното - нови промени по конника и лъва - българи Тъмно синьото се разпростира далече над изображението на конника, защото докъдето се вижда във височина, по старите снимки има символи (най-много са слънчевите). |
На следващата снимка има ограден в жълто регион. Намира се във височина над центъра на най-старата част. Още нещо огромно и с крила, но направено от хората. |