Има много интересни тези в това обяснение. Подкрепям идеята, че Мадарският конник е издялан преди последния потоп от преди 3600 г., когато се е водила Троянската война. Има сведения, че светилището под конника е строено по това време, защото посоката на изгрев на Слънцето е била от югоизток. Според Мариана Везнева фигурата е била покрита с люспи златно фолио, дори се твърди, че е намерена една такава люспа. Това фолио е спомогнало фигурата да се запази от изветряне. Възможно е конникът да показва мястото, откъдето траките са тръгнали към Азия, за да се спасят от потопа и където после се връщат техните наследници. Нивото на водите бавно е спадало. По времето на Христос тук още е било море, Мадарското и Шуменското плато са били още острови и животът е бил в крепостите горе. Те са били рибарски селища. През II – III век водите спадат. Златните люспи са падали или са били откраднати с подръчни средства по различно време след това, поради което ръбовете са изветрени различно. Конникът е служил за ориентир на върналите се след потопа траки, наричани вече българи, където да възстановят държавата си. При тръгване е била епоха на Овен, според българския зодиак Барс, който прилича на Куче – остава назад. Епоха на Овен – епоха на Барс от 186 пр. Христа до 2286 г. пр. Хр.. Възможно е животното под коня да е било Вол, защото епохата на Вол съответства на Риби – Епоха на Риби – Вол от 186 пр. Христа до 1914 г., когато трябва да се завърнат в родината си. Фигурата и опашката приличат на волски, единствено по лапите се забелязват пръсти, които може да направени по-късно. Би могло да бъде и Мишка, която следва Вол – Епоха на Водолей – Мишка от 1914 след. Христа до 4014 г.
Да. Прав сте. Всичко е възможно. Но Вие за съжаление също като всички до момента коментирате само и единствено композицията с конника. Коментирайте моля и изображенията извън тази композиция.
Не съм съгласен и с тезата Ви, че изветрянето е толкова различно на показаните от мен позиции, защото е бил покрит със златни люспи (как са били закрепени?) и във времето различни хора са крадяли части от обкова, и затова се е получило различното изветряне на различните места. Ами ако е така, то тези крадци са били големи алтруисти. Взимали са си по малко, за да може да има и за следващи крадци след тях.
Впечатлен съм! Харесаха ми разсъждениятя ви. Ще продължавам да ги следя.
Това е символика и тълкуването не е буквално!
Всяка фигура символизира нещо конкретно!
МА ДАР това също се тълкува!
.не е куче а Вълк..
Не смятам да захващам празни писания, които са изписани навсякъде. Запознат съм с всичко, което е писано за Мадарския конник. Както виждаш, въобще не слагам ударение върху композицията на конника, а на всичко останало около него. Очевадно е, че конника е само част от огромна и много стара композиция, за която се мълчи изобщо, защото не се връзва в никакви рамки – нито български, нито тракийски.
Не зная защо винаги се забравя, че всичко старо е отново използвано и допълвано според знанията и усета на следващите, живели на същото място. С други думи – всичко се приема, че е създадено такова, каквото го виждаме ние днес. Това е адски ограничено мислене.
Не пиша,да е такова каквото е 🙂
Защо реши че е допълвано!?Може да са опреснили композицията,да не се изгуби с времето! 🙂
Всичко написано,не означава да е написано всичко което е!Хипотези,нищо повече!
Здравей, „Няма значение„.
Написал съм защо съм решил, че е допълвано в самата публикация, а и съм го подкрепил със стари и нови снимки. Уважавам мнението на всеки, независимо от възрастта му, но ти си пишеш просто ей така – за да напишеш нещо. Ако нямаш какво да кажеш – ами не го казвай.
Всяко казано нещо си има смисъл 🙂
Напоследък мисля,че не е конник,а конничка!!
Здравеите.
Обръщам се към автора на горепосоченото, относно Мадарския конник.
Г-н.,Бойчев.
Вашата хипотеза е интересно четиво за хората които нямат никаква представа от археология и история на България. Явно и вие не сте много добре запознат, а и едва ли сте били лице в лице със скалния релеф.Намирам хипотеза та ви за доста несериозна имайки предвид изложените от вас доказателства за поизхода и предназначението на конника.
И за да не ви оставям в недоумение ще посочя няколко факта над които да размишлявате:
1.Кракът на яздещия конник е втъкнат в стреме. През античноста нито траките, нито пък римляните са знаели или използвали стремето. Първи българите донасят и използват стремето в Европа.
Което само по себе си отхвърля тезата за тракийския произход на Мадарския конник.
2.Релефът не се е запазил така добре благодарение на златно или друго покритие. От напрвените изследвания на самата варовита скала се остановява, че: се състои от два вида кварцови частици които са по добре кристализирали в външнта част на скалата и околу самата фигура на конника.Докато във вътрешноста на скалата те са по малки и по крехки, което е и възпрепятствало каквито и да е консервационни работи.Иначе казано започне ли се реставрация по барелефа резултата ще бъде тоталното му унищожение.
3.Надписите околу конника.Не са поставени просто защото вече е съществувал, а за да увековечат славата и величието на българските владетели над най силната за времето си империя Византия.Те доказват сами по себе си произхода на конника.
4.Не са открити никакви златни люспи при археологически огледи или проучвания под или околу конника.
5.Пещерите са обитавани още през бронзовата епоха, но тракийското светилище не е на 3600г., а е от треи век от христа т. е. на около1800г. и е посветено на тракийските божества от този период.За това доказателство са мраморните плочи върху които са изобразени: тракийския герой конник (без стреме),дионисийи др.
6.Шуменската равнина наистина е била дъно на море, само че това се е случило през периодите юра и креда след което започва бавно да се издига придобиваийки сегащия си вид някаде окло 150,000г. преди христа.Интересното, е че и в момента Шуменското плато се издига с 1см. на 100г.
До Филип.
Имате интересни съждения относно скалата на която е изобразен конника.Незнам обаче дали сте запознат с така наречените от вас изветрявания.Имаики предвид, че в момента ние виждаме останките на конника след двете отливки които са го повредели значително.
Когато го изследвах от близо още се виждаха на места отчупванията и засъхналите в червено и розов цвят парчета от отливката която са снели в мащаб 1 към 1 от скалата през комунизма.Що се касае до рамката.Това си е просто техника на изработка, при работа на скалата, от горе на долу също както в Петра.
Единственото което много ме впечетли са странностите по скалата оградени от вас с син цвят. Несъм ги виждал.Ще се опитам да науча нещо повече във връзка с тях.
Ивъпреки всичо похвално е излагането на вашото мнение относно историята на Мадарския конник.Благодаря.
Има и втори лъв с крила, който е в другия край на летателния диск/мост, чиято опашка е на долу, но той е премахнат! Има и втори летателен диск/мост, който се пада над конника. Левия заден крак на коня е всъщност десния крак на конника който слиза от коня! Моста/ летателния диск също може да се разчита като портал свързващ два свята!
Филип тук може да прочетеш нещо по различно за Мадарския конник,ето линк-http://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f=3&t=71&sid=c43d1414c20c2ee29f14574ab182c2ba поздрави.
Прочел съм го 🙂 Знам виждането на Румен 🙂
В Библиотека Варна има трудовете на Карл и Хермингел Шкорпил, които първи описват и скицират мястото .
Предполагам, че става въпрос за Регионалната библиотека Пенчо Славейков. Прегледах електронно публикуваните годишни отчети на археологическото дружество, членове на което са били братята Шкорпил. За съжаление там не открих нищо за техните проучвания на Мадарския конник.
При първа възможност ще посетя библиотеката на място, за да се запозная с тези проучвания, щом се намират в нея.
Приятен ден 🙂
Здравей,
Много ми харесаха твоите разсъждения.
От местните хора зная (аз съм от Шумен), че когато слънцето пада под някакъв ъгъл (не зная точно какъв) над скалата се вижда отвор, по скоро сянка на отвор. Другото, което съм чувала е, че това е вход на пещера, отбелязан от древните хора по този начин.
Здравеите,про4етох бубликацията и ми хареса,и аз си мисля 4е конника е изсе4ен много преди Омуртаг .Аз сам от този краи и мнго добре познавам вси4ки месности .Но какво ме накара да си мисля така,преди около десетина години при разкопки изто4но от конника между с.Калугерица и конника откриха тракиско селище и в погребална могилка керами4на пло4ка сас сащото и изображение ,липсва само седлото,което ме кара да си мисля 4е е изсе4ено по касно заедно сас надписите.Дори и Шкорпил тварди 4е е от тракиско време.Но аз искам да ви кажа 4е в радиус 20 км. просто има толкова много история ,но няма кои да се заеме.Например в то4но в противоположна срана през платото има сащо голяма и малка пещера копие на мадарските в месноста градище римска крепост,сащо така могилата над с.каспи4ан тя е толкова то4но направена 4е едвали природата може дая извая така в този краи е кипял живот още от наи древни времена но йикои не сие направил труда да ги разу4и а от по касно време има и 2 скални манастира.
Здравейте Филип,приветствам вашия труд и разкрития!За мен няма сьмнение ,че сте на прав пьт,най-вече за портала…Много е лично,но ще го споделя с Вас….това е моята приказка….в сьстояние на медитация ,без никаква предварително зададена програма,бях вьв вьтрешността на скалата,точно зад конника,защото го виждах отвьтре.Намирах се в огромна куполуобразна зала,празна от вещи,мебели и много уютна.В залата се срещнах с двама,облечени в бели роби,белобради….усетих-учители.Единия беше зает да реставрира скалата отвьтре,наблюдавах как го прави,не ми обьрна внимание,вторят с огромна доброта/дали не беше добронамерена насмешка/ме заведе зад скалния релеф,махна с рька отгоре надолу,скалата изчезна и видях играещи ,преливащи светлини,подобно на кьлбести облаци…мнооого красиво.Учителят в бяло ме покани..<>беше красиво ,но ми се видя страшно,не можех да ходя по облаци,…..затова отговорих,че предпочитам да помагам на втория учител отвьтре да градим скалата.Те с усмивки приеха моето желание.Беше преди 15 г……но знам,че портал има ,беше ми отворен и гледах през него.Нека учените мьдруват,така трябва,аз просто зная……Вашият труд по темата получава моята вьзхита и тиха радост!!!
Колко различни виждания, колко различни коментари, но никъде не виждам истината за Мадарския конник. А истината е една – конникът е издялан върху скалата по времето на кан Тервел след победата му над Византия.
От всичко, което съм прочел измежду стотиците факти и исторически измислици, включително и художествена литература, стигнах до извода,
че технитар-каменоделец е създал конника върху скалата най-вероятно по времето на кан Тервел. А може би самият Тервел е заповядал да бъде издялан конника след победата му над Византия, която е била
най-могъщата по онова време. В същото време появата на Мадарския конник върху скалата е голямо събитие, а никоя хроника, нито византийска, нито която и да е чужда хроника, не го отразява, не го съобщава. Имате ли нещо против?
А това, което съм показал и съществува на скалата, по какъв начин се вписва в извода ви? 🙂
Благодаря на Таня и Ангел за разказаното за Мадарския конник! 🙂
Когато гледаш Мадарски коник първо което прави усещане за неуместност “ коник убива лъв “ , шапка на коника изглежда много странно, зад коника очевидно имало още няколко човешки фигури. Но тези летящи крила и за мен изненада.
На това място всеки рисува как е стигнал до тази земя. Как точка от която почва да брои времето на живота си на тази земя , на народа, страната. Портал чрез който идва време как живот, възможност за бъдещо. Всяка цивилизация прави своя рисунок върху миналото. Възможно и за България днес важно да открие изначалие и да нарисува нов проект за живот
predi godini mi popadna kniga na VANGA v nia pishe …Vanga e bila vatre pri madarskia konik ,tia kazva tova e BOG zelia v zlato na zlaten konnik…neznam dali e izdadena knigata no na men mi popadna slu4aino kazva se „ot otvannoto“,izviniavam se 4e ne vi pisha na bg. no ne sam v stranata…tam moje da vleze 4ovek na 100 godini s mnogo 4ista energia+++
Защо смятате, че траки и българи са напълно различни народи? – Към всички по-горе, които ги разглеждат по този начин
Надали е останал мислещ човек, необременен от учене по темата, който да смята, че са различни 🙂
И аз съм с убеждението, че конника е доста по-стар. Само да отбележа една малка слабост в твърдението, че по времето на Христос тук е било море. Няма как. Находките от този период доказват, че географията е била почти същата. селищата са били разположени на малко по-високи тераси, но, предполагам, това е само заради спомена от „Потопа“ и с отбранителна цел.
Похвала за теорията. Конника ,според познатите ми факти, (а те не са многа – само любител съм) е изобразен в този си вид от княз Тервел Цезар. Доказателства за това са надписите му , които са най-близо до релефа и са най-стари, изобразените стремена, образа на кучето ( характерен за Българите) сцената, че пронизва лъв с копие – очевидно символ на триумф, факта, че конника и коня са обърнати с лице, а не са в профил ( в профил са изобразявани от траките).
Важен фактор за тракийската основа на релефа са намерените многобройни символи на Хероса в района и под самия релеф, където е имало тракийско светилище.
Интересен е факта, че някои учени намират паралел между правоъгълните основи на тракийските светилища и на Българските езически такива.
Това е което знам за конника.
Винаги съм готов да науча повече…
ЗА КОННИКА СЕ ЗНАЕ, ЧЕ Е БИЛ ПОКРИТ С ПРЕДНАЗНА АЛЕНА МАЗИЛКА. ПОДИР ОСВОБОЖДЕНИЕТО, ШКОРПИЛИ КОМПАНИЯ ЗАСВЕЧАТ ГИПСОВО КОПИЕ ЗА ЕВРОПЕЙСКИ ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ЦЕЛИ. И, ПО ТОЗИ НАЧИН ОТЛЮПВАТ ПРЕДПАЗНАТА МАЗИЛКА.
Хипотезата ви е гениална. Ще се мотивирам за оценката така:
Аз се занимавам с дешифриране на ведически санскрит. Имената Варна, Мадара, Янтра, Тангра имат ведически произход и съответен превод. Ведическият санскрит е създаден преди около над 4 200 години защото съвременният санскрит трансформиран от Панини съществува от това време. Преводът на горните имена ще намерите на съвременен санскрит, но това е нещо неточно. Вие наблягате върху конника и изображенията около него, а аз проявих и проявявам все още интерес към двете пещери. Те са основното „действуващо лице“ в целия комплекс. Те са създадени с много важно предназначение и с такава точност и прецизност на която съвременните науки могат да завиждат. Може да ви защитя тази хипотеза, но за това са необходими хиляди страници. Все още хипотезата е недовършена и затова не е предложена пред публика. Ще допълня само, че по-малката пещера е най-важният елемент определящ времето и смисъла на построяване на комплекса. А това време е далеч назад във времето и вероятно комплекса е над 6 500 години- времето на ведическия санскрит. По това време не е имало знаци(букви) за изобразяване на звуците, а са използвани символи за изобразяване на определени понятия, имена. Вие споменавате, че един от символите е цитирам „Полукръг с радиални лъчи, с удебеления в краищата им“ Това е символът на Сурйа/слънцето. По-нататък „нещо подобно на верига (зелено заграждане), с която лъва е вързан“ Веригата на ведически санскрит има своята стойност, която ще икономисам, а лъвът на санскрит е Симха и това е името на месец според ведите. Двете заедно(веригата и лъвът) определят името на комплекса и неговото предназначение, а то е с практическа насоченост основана на теоретични познания надвишаващи съвременните. Заедно със слънцето определят времето когато се изпълняват дейностите в комплекса. Съжалявам,
че не ви предлагам много факти и сериозни обосновки, но мястото и времето не позволяват това.
Впечатли ме и написаното от таня на 20.05.2014. Цитирам: „Намирах се в огромна куполуобразна зала,празна от вещи,мебели и много уютна.В залата се срещнах с двама,облечени в бели роби,белобради… …“ Тази жена също е на много вярна посока и вероятно има голяма дарба. Много бих искал ако мога да кореспондирам и с нея.
Абсолютно съм съгласен с това, че „конника“ е единствено за обяснението на околното. Той е заглавието и упътването за мястото.
Абсолютно съм съгласен и с това, че „Голямата пещера“ е едно от основните неща на това място.(има и още едно физическо, но то е на другата страна)
Не схващам на кое казвате малката пещера – тази в левия край на голямата ли?
Проучвана ли е връзката между Конника от Мадара и конника в Афганистан. Не са ли тръгнали траките, които също са били наричани „благите българи“, през портала на слънчевото познание към онези далечни земи. Не са ли поставили там своя подпис до земите , които са стигнали. Връщайки се назад след стотици години, те не са ли намерили своя знак – там откъдето са тръгнали дедите им, там където е трябвало да намерят отново своята Обетована земя, своята древна родина.
Мадарският конник – царица Гандхари
Дългогодишните проучвания на древната българска история‚ представени в книгата ми ”Нарекоха се българи” отхвърлят характера на ловно-триумфална сцена за изображението на Мадарския конник. В действителност на паметника Мадарски конник е изобразена жена и тя е древна царица‚ аскет-пътешественик и е била почитана като богиня. Проучването показа‚ че всички български племена са от районите на днешните Афганистан‚ Пакистан и Северозападна Индия. Царското племе Оногондури е от поречието на река Кабул‚ от древната държава Гандхара (Гандара). Населявали са я древни индоарийски племена‚ Сака‚ гръко-македонците на Александър Македонски‚ Бахлики и др. През средата на IV век там се населват и племената Хионити (Оионо). През 515 г. Белите хуни на Михиракула побеждават Гандхара (Гандара › Гондур) в битките и цялото й население се изселва на запад под името Оно_гондури. Оногондурите са царското племе на кан Кубрат от рода Дуло и на сина му кан Аспарух‚ който ги довежда на юг от Дунава. В 715 година много успешният булгарски кан Тервел разпорежда в чест на 200 годишнината от изселването и в памет на загиналите да бъде изсечен паметника Мадарски конник. Паметникът не е издялан след битката на Тервел с арабите, защото няма текст около фигурата в тази връзка. На него е изобразена древна княгиня от Гандхара на име Гандхари. Тя се оженва за цар Дхритарсхтра и става царица на най-голямата арийска държава Куру в Индия. Царят бил млад‚ хубав‚ но сляп. От обич и за да бъде съпричастна и наравно с него в битието‚ младата царица Гандхари превързала очите си и така живяла цял живот. Във великата война Махабхарата на индоарийците нейните синове от рода Каурава воювали с братовчедите си от рода Панду (Пандава). Повечето от синовете й загинали в 18 дневните битки. Тя заедно със слепия цар и майката Кунти на враговете Пандава на синовете й се оттеглила в гората и станала аскет и пътник-странник. Загинали мъченически в горски пожар. И слепият цар, и тя били почитани като божества. Тя е изобразена като божество‚ защитаващо вярата‚ и като лично божество Yidam. Изображението на божеството Гандхари се е слагало около пещери с храмове. По време на преселението българите са вярвали в будизма и шайвизма и то в тантристката им форма с почитане предимно на женски божества. Царица Гандхари е изобразена на скалите над Мадара с превръзка на очите‚ така както е било в живота й. На превръзката има най-вероятно медальон на Буда-Амитабха. В дясната ръка държи вазичка с елексир на живота. Използвала се е за въвеждане на вярващите в религията. През ръката има провесени вейки от върба или житни класове за разпръскване на елексира и безсмъртие. На шията на коня има кръгъл мех с отрова срещу враговете на вярата. На рамото има лък и стрели. В дясната ръка най-вероятно държи огледало. Облечена е с къса до под гърдите блуза и със сари и къса пола. Меката и малка обувка е вмъкната в голямо стреме. Лъвът е пиедестал на изображението и преносно средство и трон за Майката богиня‚ каквато е тя. Той не е прободен‚ а копието всъщност е къса пръчка (жезъл) със ”U” завършек отгоре‚ забито в земята зад лъва. Това е жезълът ”данда”. Той е символ на мощ‚ наказание и самонаказание и по-важното е‚ че чрез него божествената космическа енергия се влива в родната страна. Кучето е символ на правдата (праведността‚ дхарма). В книгата всичко е описано доста подробно и ясно. От нея може да се разбере защо се наричаме българи‚ кои са българските племена‚ кога и от къде са се изселили и защо и много още. Целият паметник е бил покрит с специален слой червена боя/мазилка за предпазването му‚ но това е имало и символично значение за българите.
През 2015 г. ще се навършат 1500 г. от изселването в 515 г. и 1300 г. от създаването на паметника. Тези годишнини би трябвало да се честват тържествено като в Мадара се построи специален център на индоарийското‚ индо-скитско и сака население на България‚ а и за българската общност от Източна Европа като цяло. Комплексът би трябвало да включва изложбени зали‚ музеи‚ зала на славата на видните българи от древното минало‚ зала на племената и народите‚ влели се в българската нация‚ зала на религиозните вярвания‚ на народното творчество и изкуство.
Стоил Стоилов
Книгата ”Нарекоха се българи”‚ ISBN 978-954-9447-83-5, София‚ 2011‚ автор: Стоил Трайков Стоилов, може да бъде намерена в книжарница ”Български книжици” на ул. „Раковски“‚ при „Кристал”.
Добре. Направихте си реклама на книгата. Разбрах, че според вас е на 1300 години. Не разбрах само кой от 1300 години 🙂 насам е запълнил огромно пространство около конника със символи. Или и за вас те не съществуват, защото не се връзват с теорията ви? 🙂
Поздравления за автора! Задълбочено и сериозно изследване…Древните са знаели, че Слънцето е портал към други светове. Траките „изчезват“ от тази реалност подобно на маите, а между тях има нещо много общо… те са споделяли едни и същи Знания….
До колкото мога да видя част от древните знаци и символи от снимката с войниците, намирам известна прилика с някои от знаците изписани в Магурата. За да не празнословя, ще е най -добре данните да се проверят и сравнят. Ако не бъркам името, по символите от Магура работи Кирил Кирилов. Най -силно впечатление ми направи голямата буква „Т“, която е символа на триединния Бог изразен чрез словото – Богът Слово,Творецът. Или както е казано в Библията : „Аз съм Алфата и Омегата.“ и „В началото бе словото.“
Също така ми направи впечатление и голямата буква „П“ , която мисля че изразяваше понятия като: “ портал, преход, промяна на състоянието, преминаване от… в….“.
Овен това ми се мяркат не малко соларни символи, за които вече стана на въпрос, между които са поставени и няколко символа за човек и символи за движение и трансформация.
П.П. Символите не са случайни, а са доста красноречиви и дори интуитивни понятия. 🙂
Как помагаме дори на децата да заучат буквите? Чрез асоцииации – буквата „П“ прилича на порта, буквата „Д“ прилича на дом, поДслон и т. н. :)))
Мисля, че е добра идея да се свържете с г-н Кирилов или поне да се поразсъждава в тази посока.
Дерзайте в разгадаването! Все по-силно се убеждавам, че пътят към светлото ни бъдеще ще бъде осветлен от ясната истина за светлото ни древно минало. „Не се гаси туй що не гасне.“ И. В.
Свързани сме 🙂
Благодаря , ви на всички размисли и съждения.Първо Мадарския конник е символ на Държавата на Българските Души.Всички мистерии в съвременна България и извън нея се свързват с Богиня Бастет ,царицата на розите,като Египет по нашите земи е много по напред от Египет в Африка,като отчетем факта по книгите на Милан Миланов ,че в подземията на мадара се намира първия космически атлански кораб кацнал с екип от химици физици геолози и тн за проучване на планета Земя , всичко си идва на мястото по това Душата ползваща опитностите на Богиня Бастет е била супруга на хан Тервел .Тракииската атлантида ена 17 500 години – 1300 години не е . По скоро при обединението на траки и славяни се възстановява българския слънчев ген ,знаете за разселението на 90 те тракииски племена по цялата планета ,когато Орфей жрецът не е могъл да обедини 90 те тракииски племена и подготви почвата за идването на Иисус Христос.Не случайно тук в края на времената първо се събра Дъгата на съвременна България а после и над цялата планета на Мадара под Земята има 5 Космически пирамиди те са много повече в България но са под земята повтарям Космически пирамиди които управляват всички пирамиди и портали на Планета Земя пирамидите в Босна също са част от Космическите пирамиди .
Здравейте. Днес попаднах на Вашата статия. На Мадарския конник отидох преди по-малко от 2 месеца на връщане от Варна. Странното е че също като вас изпитах едно разочарование от историята за него, която е публично и широко достъпна. Сякаш нещо в мен се бунтуваше срещу нея тъй като ми се струваше твърде елементарна, а възрастта на изображението твърде малка. Около пещерите се запознахме с прекрасен човек – Цветанка. Тя се грижи за параклиса. Тази жена е работила там десетилития и информацията която предаде беше магическата. Мястото определено е заредено с мощна енергия и е изпълнено с тайни, които ще бъдат разкрити, когато сме готови за това.
Има много интересни тези в това обяснение. Подкрепям идеята, че Мадарският конник е издялан преди последния потоп от преди 3600 г., когато се е водила Троянската война. Има сведения, че светилището под конника е строено по това време, защото посоката на изгрев на Слънцето е била от югоизток. Според Мариана Везнева фигурата е била покрита с люспи златно фолио, дори се твърди, че е намерена една такава люспа. Това фолио е спомогнало фигурата да се запази от изветряне. Възможно е конникът да показва мястото, откъдето траките са тръгнали към Азия, за да се спасят от потопа и където после се връщат техните наследници. Нивото на водите бавно е спадало. По времето на Христос тук още е било море, Мадарското и Шуменското плато са били още острови и животът е бил в крепостите горе. Те са били рибарски селища. През II – III век водите спадат. Златните люспи са падали или са били откраднати с подръчни средства по различно време след това, поради което ръбовете са изветрени различно. Конникът е служил за ориентир на върналите се след потопа траки, наричани вече българи, където да възстановят държавата си. При тръгване е била епоха на Овен, според българския зодиак Барс, който прилича на Куче – остава назад. Епоха на Овен – епоха на Барс от 186 пр. Христа до 2286 г. пр. Хр.. Възможно е животното под коня да е било Вол, защото епохата на Вол съответства на Риби – Епоха на Риби – Вол от 186 пр. Христа до 1914 г., когато трябва да се завърнат в родината си. Фигурата и опашката приличат на волски, единствено по лапите се забелязват пръсти, които може да направени по-късно. Би могло да бъде и Мишка, която следва Вол – Епоха на Водолей – Мишка от 1914 след. Христа до 4014 г.
Да. Прав сте. Всичко е възможно. Но Вие за съжаление също като всички до момента коментирате само и единствено композицията с конника. Коментирайте моля и изображенията извън тази композиция.
Не съм съгласен и с тезата Ви, че изветрянето е толкова различно на показаните от мен позиции, защото е бил покрит със златни люспи (как са били закрепени?) и във времето различни хора са крадяли части от обкова, и затова се е получило различното изветряне на различните места. Ами ако е така, то тези крадци са били големи алтруисти. Взимали са си по малко, за да може да има и за следващи крадци след тях.
Впечатлен съм! Харесаха ми разсъждениятя ви. Ще продължавам да ги следя.
Това е символика и тълкуването не е буквално!
Всяка фигура символизира нещо конкретно!
МА ДАР това също се тълкува!
.не е куче а Вълк..
Не смятам да захващам празни писания, които са изписани навсякъде. Запознат съм с всичко, което е писано за Мадарския конник. Както виждаш, въобще не слагам ударение върху композицията на конника, а на всичко останало около него. Очевадно е, че конника е само част от огромна и много стара композиция, за която се мълчи изобщо, защото не се връзва в никакви рамки – нито български, нито тракийски.
Не зная защо винаги се забравя, че всичко старо е отново използвано и допълвано според знанията и усета на следващите, живели на същото място. С други думи – всичко се приема, че е създадено такова, каквото го виждаме ние днес. Това е адски ограничено мислене.
Не пиша,да е такова каквото е 🙂
Защо реши че е допълвано!?Може да са опреснили композицията,да не се изгуби с времето! 🙂
Всичко написано,не означава да е написано всичко което е!Хипотези,нищо повече!
Здравей, „Няма значение„.
Написал съм защо съм решил, че е допълвано в самата публикация, а и съм го подкрепил със стари и нови снимки. Уважавам мнението на всеки, независимо от възрастта му, но ти си пишеш просто ей така – за да напишеш нещо. Ако нямаш какво да кажеш – ами не го казвай.
Всяко казано нещо си има смисъл 🙂
Напоследък мисля,че не е конник,а конничка!!
Здравеите.
Обръщам се към автора на горепосоченото, относно Мадарския конник.
Г-н.,Бойчев.
Вашата хипотеза е интересно четиво за хората които нямат никаква представа от археология и история на България. Явно и вие не сте много добре запознат, а и едва ли сте били лице в лице със скалния релеф.Намирам хипотеза та ви за доста несериозна имайки предвид изложените от вас доказателства за поизхода и предназначението на конника.
И за да не ви оставям в недоумение ще посочя няколко факта над които да размишлявате:
1.Кракът на яздещия конник е втъкнат в стреме. През античноста нито траките, нито пък римляните са знаели или използвали стремето. Първи българите донасят и използват стремето в Европа.
Което само по себе си отхвърля тезата за тракийския произход на Мадарския конник.
2.Релефът не се е запазил така добре благодарение на златно или друго покритие. От напрвените изследвания на самата варовита скала се остановява, че: се състои от два вида кварцови частици които са по добре кристализирали в външнта част на скалата и околу самата фигура на конника.Докато във вътрешноста на скалата те са по малки и по крехки, което е и възпрепятствало каквито и да е консервационни работи.Иначе казано започне ли се реставрация по барелефа резултата ще бъде тоталното му унищожение.
3.Надписите околу конника.Не са поставени просто защото вече е съществувал, а за да увековечат славата и величието на българските владетели над най силната за времето си империя Византия.Те доказват сами по себе си произхода на конника.
4.Не са открити никакви златни люспи при археологически огледи или проучвания под или околу конника.
5.Пещерите са обитавани още през бронзовата епоха, но тракийското светилище не е на 3600г., а е от треи век от христа т. е. на около1800г. и е посветено на тракийските божества от този период.За това доказателство са мраморните плочи върху които са изобразени: тракийския герой конник (без стреме),дионисийи др.
6.Шуменската равнина наистина е била дъно на море, само че това се е случило през периодите юра и креда след което започва бавно да се издига придобиваийки сегащия си вид някаде окло 150,000г. преди христа.Интересното, е че и в момента Шуменското плато се издига с 1см. на 100г.
До Филип.
Имате интересни съждения относно скалата на която е изобразен конника.Незнам обаче дали сте запознат с така наречените от вас изветрявания.Имаики предвид, че в момента ние виждаме останките на конника след двете отливки които са го повредели значително.
Когато го изследвах от близо още се виждаха на места отчупванията и засъхналите в червено и розов цвят парчета от отливката която са снели в мащаб 1 към 1 от скалата през комунизма.Що се касае до рамката.Това си е просто техника на изработка, при работа на скалата, от горе на долу също както в Петра.
Единственото което много ме впечетли са странностите по скалата оградени от вас с син цвят. Несъм ги виждал.Ще се опитам да науча нещо повече във връзка с тях.
Ивъпреки всичо похвално е излагането на вашото мнение относно историята на Мадарския конник.Благодаря.
Има и втори лъв с крила, който е в другия край на летателния диск/мост, чиято опашка е на долу, но той е премахнат! Има и втори летателен диск/мост, който се пада над конника. Левия заден крак на коня е всъщност десния крак на конника който слиза от коня! Моста/ летателния диск също може да се разчита като портал свързващ два свята!
Филип тук може да прочетеш нещо по различно за Мадарския конник,ето линк-http://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f=3&t=71&sid=c43d1414c20c2ee29f14574ab182c2ba поздрави.
Прочел съм го 🙂 Знам виждането на Румен 🙂
В Библиотека Варна има трудовете на Карл и Хермингел Шкорпил, които първи описват и скицират мястото .
Предполагам, че става въпрос за Регионалната библиотека Пенчо Славейков. Прегледах електронно публикуваните годишни отчети на археологическото дружество, членове на което са били братята Шкорпил. За съжаление там не открих нищо за техните проучвания на Мадарския конник.
При първа възможност ще посетя библиотеката на място, за да се запозная с тези проучвания, щом се намират в нея.
Приятен ден 🙂
Здравей,
Много ми харесаха твоите разсъждения.
От местните хора зная (аз съм от Шумен), че когато слънцето пада под някакъв ъгъл (не зная точно какъв) над скалата се вижда отвор, по скоро сянка на отвор. Другото, което съм чувала е, че това е вход на пещера, отбелязан от древните хора по този начин.
Спомням си, че имаше статия за двойник на Мадарския конник в Афганистан:
http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=6039
Но като гледам доста се различава от нашия.
Здравеите,про4етох бубликацията и ми хареса,и аз си мисля 4е конника е изсе4ен много преди Омуртаг .Аз сам от този краи и мнго добре познавам вси4ки месности .Но какво ме накара да си мисля така,преди около десетина години при разкопки изто4но от конника между с.Калугерица и конника откриха тракиско селище и в погребална могилка керами4на пло4ка сас сащото и изображение ,липсва само седлото,което ме кара да си мисля 4е е изсе4ено по касно заедно сас надписите.Дори и Шкорпил тварди 4е е от тракиско време.Но аз искам да ви кажа 4е в радиус 20 км. просто има толкова много история ,но няма кои да се заеме.Например в то4но в противоположна срана през платото има сащо голяма и малка пещера копие на мадарските в месноста градище римска крепост,сащо така могилата над с.каспи4ан тя е толкова то4но направена 4е едвали природата може дая извая така в този краи е кипял живот още от наи древни времена но йикои не сие направил труда да ги разу4и а от по касно време има и 2 скални манастира.
Здравейте Филип,приветствам вашия труд и разкрития!За мен няма сьмнение ,че сте на прав пьт,най-вече за портала…Много е лично,но ще го споделя с Вас….това е моята приказка….в сьстояние на медитация ,без никаква предварително зададена програма,бях вьв вьтрешността на скалата,точно зад конника,защото го виждах отвьтре.Намирах се в огромна куполуобразна зала,празна от вещи,мебели и много уютна.В залата се срещнах с двама,облечени в бели роби,белобради….усетих-учители.Единия беше зает да реставрира скалата отвьтре,наблюдавах как го прави,не ми обьрна внимание,вторят с огромна доброта/дали не беше добронамерена насмешка/ме заведе зад скалния релеф,махна с рька отгоре надолу,скалата изчезна и видях играещи ,преливащи светлини,подобно на кьлбести облаци…мнооого красиво.Учителят в бяло ме покани..<>беше красиво ,но ми се видя страшно,не можех да ходя по облаци,…..затова отговорих,че предпочитам да помагам на втория учител отвьтре да градим скалата.Те с усмивки приеха моето желание.Беше преди 15 г……но знам,че портал има ,беше ми отворен и гледах през него.Нека учените мьдруват,така трябва,аз просто зная……Вашият труд по темата получава моята вьзхита и тиха радост!!!
Колко различни виждания, колко различни коментари, но никъде не виждам истината за Мадарския конник. А истината е една – конникът е издялан върху скалата по времето на кан Тервел след победата му над Византия.
Само тук ли четохте или и това, което съм показал тук: http://madara_rider.styleglassbg.com/ и в линковете от тази страница?
От всичко, което съм прочел измежду стотиците факти и исторически измислици, включително и художествена литература, стигнах до извода,
че технитар-каменоделец е създал конника върху скалата най-вероятно по времето на кан Тервел. А може би самият Тервел е заповядал да бъде издялан конника след победата му над Византия, която е била
най-могъщата по онова време. В същото време появата на Мадарския конник върху скалата е голямо събитие, а никоя хроника, нито византийска, нито която и да е чужда хроника, не го отразява, не го съобщава. Имате ли нещо против?
А това, което съм показал и съществува на скалата, по какъв начин се вписва в извода ви? 🙂
Благодаря на Таня и Ангел за разказаното за Мадарския конник! 🙂
Когато гледаш Мадарски коник първо което прави усещане за неуместност “ коник убива лъв “ , шапка на коника изглежда много странно, зад коника очевидно имало още няколко човешки фигури. Но тези летящи крила и за мен изненада.
На това място всеки рисува как е стигнал до тази земя. Как точка от която почва да брои времето на живота си на тази земя , на народа, страната. Портал чрез който идва време как живот, възможност за бъдещо. Всяка цивилизация прави своя рисунок върху миналото. Възможно и за България днес важно да открие изначалие и да нарисува нов проект за живот
predi godini mi popadna kniga na VANGA v nia pishe …Vanga e bila vatre pri madarskia konik ,tia kazva tova e BOG zelia v zlato na zlaten konnik…neznam dali e izdadena knigata no na men mi popadna slu4aino kazva se „ot otvannoto“,izviniavam se 4e ne vi pisha na bg. no ne sam v stranata…tam moje da vleze 4ovek na 100 godini s mnogo 4ista energia+++
Защо смятате, че траки и българи са напълно различни народи? – Към всички по-горе, които ги разглеждат по този начин
Надали е останал мислещ човек, необременен от учене по темата, който да смята, че са различни 🙂
И аз съм с убеждението, че конника е доста по-стар. Само да отбележа една малка слабост в твърдението, че по времето на Христос тук е било море. Няма как. Находките от този период доказват, че географията е била почти същата. селищата са били разположени на малко по-високи тераси, но, предполагам, това е само заради спомена от „Потопа“ и с отбранителна цел.
Похвала за теорията. Конника ,според познатите ми факти, (а те не са многа – само любител съм) е изобразен в този си вид от княз Тервел Цезар. Доказателства за това са надписите му , които са най-близо до релефа и са най-стари, изобразените стремена, образа на кучето ( характерен за Българите) сцената, че пронизва лъв с копие – очевидно символ на триумф, факта, че конника и коня са обърнати с лице, а не са в профил ( в профил са изобразявани от траките).
Важен фактор за тракийската основа на релефа са намерените многобройни символи на Хероса в района и под самия релеф, където е имало тракийско светилище.
Интересен е факта, че някои учени намират паралел между правоъгълните основи на тракийските светилища и на Българските езически такива.
Това е което знам за конника.
Винаги съм готов да науча повече…
ЗА КОННИКА СЕ ЗНАЕ, ЧЕ Е БИЛ ПОКРИТ С ПРЕДНАЗНА АЛЕНА МАЗИЛКА. ПОДИР ОСВОБОЖДЕНИЕТО, ШКОРПИЛИ КОМПАНИЯ ЗАСВЕЧАТ ГИПСОВО КОПИЕ ЗА ЕВРОПЕЙСКИ ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ЦЕЛИ. И, ПО ТОЗИ НАЧИН ОТЛЮПВАТ ПРЕДПАЗНАТА МАЗИЛКА.
Хипотезата ви е гениална. Ще се мотивирам за оценката така:
Аз се занимавам с дешифриране на ведически санскрит. Имената Варна, Мадара, Янтра, Тангра имат ведически произход и съответен превод. Ведическият санскрит е създаден преди около над 4 200 години защото съвременният санскрит трансформиран от Панини съществува от това време. Преводът на горните имена ще намерите на съвременен санскрит, но това е нещо неточно. Вие наблягате върху конника и изображенията около него, а аз проявих и проявявам все още интерес към двете пещери. Те са основното „действуващо лице“ в целия комплекс. Те са създадени с много важно предназначение и с такава точност и прецизност на която съвременните науки могат да завиждат. Може да ви защитя тази хипотеза, но за това са необходими хиляди страници. Все още хипотезата е недовършена и затова не е предложена пред публика. Ще допълня само, че по-малката пещера е най-важният елемент определящ времето и смисъла на построяване на комплекса. А това време е далеч назад във времето и вероятно комплекса е над 6 500 години- времето на ведическия санскрит. По това време не е имало знаци(букви) за изобразяване на звуците, а са използвани символи за изобразяване на определени понятия, имена. Вие споменавате, че един от символите е цитирам „Полукръг с радиални лъчи, с удебеления в краищата им“ Това е символът на Сурйа/слънцето. По-нататък „нещо подобно на верига (зелено заграждане), с която лъва е вързан“ Веригата на ведически санскрит има своята стойност, която ще икономисам, а лъвът на санскрит е Симха и това е името на месец според ведите. Двете заедно(веригата и лъвът) определят името на комплекса и неговото предназначение, а то е с практическа насоченост основана на теоретични познания надвишаващи съвременните. Заедно със слънцето определят времето когато се изпълняват дейностите в комплекса. Съжалявам,
че не ви предлагам много факти и сериозни обосновки, но мястото и времето не позволяват това.
Впечатли ме и написаното от таня на 20.05.2014. Цитирам: „Намирах се в огромна куполуобразна зала,празна от вещи,мебели и много уютна.В залата се срещнах с двама,облечени в бели роби,белобради… …“ Тази жена също е на много вярна посока и вероятно има голяма дарба. Много бих искал ако мога да кореспондирам и с нея.
Абсолютно съм съгласен с това, че „конника“ е единствено за обяснението на околното. Той е заглавието и упътването за мястото.
Абсолютно съм съгласен и с това, че „Голямата пещера“ е едно от основните неща на това място.(има и още едно физическо, но то е на другата страна)
Не схващам на кое казвате малката пещера – тази в левия край на голямата ли?
Проучвана ли е връзката между Конника от Мадара и конника в Афганистан. Не са ли тръгнали траките, които също са били наричани „благите българи“, през портала на слънчевото познание към онези далечни земи. Не са ли поставили там своя подпис до земите , които са стигнали. Връщайки се назад след стотици години, те не са ли намерили своя знак – там откъдето са тръгнали дедите им, там където е трябвало да намерят отново своята Обетована земя, своята древна родина.
Мадарският конник – царица Гандхари
Дългогодишните проучвания на древната българска история‚ представени в книгата ми ”Нарекоха се българи” отхвърлят характера на ловно-триумфална сцена за изображението на Мадарския конник. В действителност на паметника Мадарски конник е изобразена жена и тя е древна царица‚ аскет-пътешественик и е била почитана като богиня. Проучването показа‚ че всички български племена са от районите на днешните Афганистан‚ Пакистан и Северозападна Индия. Царското племе Оногондури е от поречието на река Кабул‚ от древната държава Гандхара (Гандара). Населявали са я древни индоарийски племена‚ Сака‚ гръко-македонците на Александър Македонски‚ Бахлики и др. През средата на IV век там се населват и племената Хионити (Оионо). През 515 г. Белите хуни на Михиракула побеждават Гандхара (Гандара › Гондур) в битките и цялото й население се изселва на запад под името Оно_гондури. Оногондурите са царското племе на кан Кубрат от рода Дуло и на сина му кан Аспарух‚ който ги довежда на юг от Дунава. В 715 година много успешният булгарски кан Тервел разпорежда в чест на 200 годишнината от изселването и в памет на загиналите да бъде изсечен паметника Мадарски конник. Паметникът не е издялан след битката на Тервел с арабите, защото няма текст около фигурата в тази връзка. На него е изобразена древна княгиня от Гандхара на име Гандхари. Тя се оженва за цар Дхритарсхтра и става царица на най-голямата арийска държава Куру в Индия. Царят бил млад‚ хубав‚ но сляп. От обич и за да бъде съпричастна и наравно с него в битието‚ младата царица Гандхари превързала очите си и така живяла цял живот. Във великата война Махабхарата на индоарийците нейните синове от рода Каурава воювали с братовчедите си от рода Панду (Пандава). Повечето от синовете й загинали в 18 дневните битки. Тя заедно със слепия цар и майката Кунти на враговете Пандава на синовете й се оттеглила в гората и станала аскет и пътник-странник. Загинали мъченически в горски пожар. И слепият цар, и тя били почитани като божества. Тя е изобразена като божество‚ защитаващо вярата‚ и като лично божество Yidam. Изображението на божеството Гандхари се е слагало около пещери с храмове. По време на преселението българите са вярвали в будизма и шайвизма и то в тантристката им форма с почитане предимно на женски божества. Царица Гандхари е изобразена на скалите над Мадара с превръзка на очите‚ така както е било в живота й. На превръзката има най-вероятно медальон на Буда-Амитабха. В дясната ръка държи вазичка с елексир на живота. Използвала се е за въвеждане на вярващите в религията. През ръката има провесени вейки от върба или житни класове за разпръскване на елексира и безсмъртие. На шията на коня има кръгъл мех с отрова срещу враговете на вярата. На рамото има лък и стрели. В дясната ръка най-вероятно държи огледало. Облечена е с къса до под гърдите блуза и със сари и къса пола. Меката и малка обувка е вмъкната в голямо стреме. Лъвът е пиедестал на изображението и преносно средство и трон за Майката богиня‚ каквато е тя. Той не е прободен‚ а копието всъщност е къса пръчка (жезъл) със ”U” завършек отгоре‚ забито в земята зад лъва. Това е жезълът ”данда”. Той е символ на мощ‚ наказание и самонаказание и по-важното е‚ че чрез него божествената космическа енергия се влива в родната страна. Кучето е символ на правдата (праведността‚ дхарма). В книгата всичко е описано доста подробно и ясно. От нея може да се разбере защо се наричаме българи‚ кои са българските племена‚ кога и от къде са се изселили и защо и много още. Целият паметник е бил покрит с специален слой червена боя/мазилка за предпазването му‚ но това е имало и символично значение за българите.
През 2015 г. ще се навършат 1500 г. от изселването в 515 г. и 1300 г. от създаването на паметника. Тези годишнини би трябвало да се честват тържествено като в Мадара се построи специален център на индоарийското‚ индо-скитско и сака население на България‚ а и за българската общност от Източна Европа като цяло. Комплексът би трябвало да включва изложбени зали‚ музеи‚ зала на славата на видните българи от древното минало‚ зала на племената и народите‚ влели се в българската нация‚ зала на религиозните вярвания‚ на народното творчество и изкуство.
Стоил Стоилов
Книгата ”Нарекоха се българи”‚ ISBN 978-954-9447-83-5, София‚ 2011‚ автор: Стоил Трайков Стоилов, може да бъде намерена в книжарница ”Български книжици” на ул. „Раковски“‚ при „Кристал”.
Добре. Направихте си реклама на книгата. Разбрах, че според вас е на 1300 години. Не разбрах само кой от 1300 години 🙂 насам е запълнил огромно пространство около конника със символи. Или и за вас те не съществуват, защото не се връзват с теорията ви? 🙂
Поздравления за автора! Задълбочено и сериозно изследване…Древните са знаели, че Слънцето е портал към други светове. Траките „изчезват“ от тази реалност подобно на маите, а между тях има нещо много общо… те са споделяли едни и същи Знания….
До колкото мога да видя част от древните знаци и символи от снимката с войниците, намирам известна прилика с някои от знаците изписани в Магурата. За да не празнословя, ще е най -добре данните да се проверят и сравнят. Ако не бъркам името, по символите от Магура работи Кирил Кирилов. Най -силно впечатление ми направи голямата буква „Т“, която е символа на триединния Бог изразен чрез словото – Богът Слово,Творецът. Или както е казано в Библията : „Аз съм Алфата и Омегата.“ и „В началото бе словото.“
Също така ми направи впечатление и голямата буква „П“ , която мисля че изразяваше понятия като: “ портал, преход, промяна на състоянието, преминаване от… в….“.
Овен това ми се мяркат не малко соларни символи, за които вече стана на въпрос, между които са поставени и няколко символа за човек и символи за движение и трансформация.
П.П. Символите не са случайни, а са доста красноречиви и дори интуитивни понятия. 🙂
Как помагаме дори на децата да заучат буквите? Чрез асоцииации – буквата „П“ прилича на порта, буквата „Д“ прилича на дом, поДслон и т. н. :)))
Мисля, че е добра идея да се свържете с г-н Кирилов или поне да се поразсъждава в тази посока.
Дерзайте в разгадаването! Все по-силно се убеждавам, че пътят към светлото ни бъдеще ще бъде осветлен от ясната истина за светлото ни древно минало. „Не се гаси туй що не гасне.“ И. В.
Свързани сме 🙂
Благодаря , ви на всички размисли и съждения.Първо Мадарския конник е символ на Държавата на Българските Души.Всички мистерии в съвременна България и извън нея се свързват с Богиня Бастет ,царицата на розите,като Египет по нашите земи е много по напред от Египет в Африка,като отчетем факта по книгите на Милан Миланов ,че в подземията на мадара се намира първия космически атлански кораб кацнал с екип от химици физици геолози и тн за проучване на планета Земя , всичко си идва на мястото по това Душата ползваща опитностите на Богиня Бастет е била супруга на хан Тервел .Тракииската атлантида ена 17 500 години – 1300 години не е . По скоро при обединението на траки и славяни се възстановява българския слънчев ген ,знаете за разселението на 90 те тракииски племена по цялата планета ,когато Орфей жрецът не е могъл да обедини 90 те тракииски племена и подготви почвата за идването на Иисус Христос.Не случайно тук в края на времената първо се събра Дъгата на съвременна България а после и над цялата планета на Мадара под Земята има 5 Космически пирамиди те са много повече в България но са под земята повтарям Космически пирамиди които управляват всички пирамиди и портали на Планета Земя пирамидите в Босна също са част от Космическите пирамиди .
Здравейте. Днес попаднах на Вашата статия. На Мадарския конник отидох преди по-малко от 2 месеца на връщане от Варна. Странното е че също като вас изпитах едно разочарование от историята за него, която е публично и широко достъпна. Сякаш нещо в мен се бунтуваше срещу нея тъй като ми се струваше твърде елементарна, а възрастта на изображението твърде малка. Около пещерите се запознахме с прекрасен човек – Цветанка. Тя се грижи за параклиса. Тази жена е работила там десетилития и информацията която предаде беше магическата. Мястото определено е заредено с мощна енергия и е изпълнено с тайни, които ще бъдат разкрити, когато сме готови за това.